انتخاب بهترین نام دامنه

انتخاب بهترین نام دامنه ایران و دامنه بین المللی

انتخاب بهترین نام دامنه مناسب برای هر وب سایت برای رسیدن به هدف و موفقیت، ضروری است. اگر نام دامنه را نادرست یا بد انتخاب کنید ، تغییر آن ممکن نیست و انتخاب نام جدید برای سایت شما بدون آسیب دیدن به برند و لطمه به زدن به سئوی سایت شما نخواهد بود. به همین دلیل کارشناسان فروش اصفهان وب به شما توصیه میکنند در انتخاب نام دامنه در همان ابتدای کار بسیار دقت کنید.

اگر برای مشاوره برند سازی از کارشناسان طراحی وب سایت اصفهان وب سدوال کنید ، به شما توصیه خواهند کرد وقت زیادی برای نام برند خود صرف کنید ، همه اصول و قوائد فنی نام برند را در نظر بگیرید و قبل از هر چیز نام سایت یا دامین Domin را از طریق صفحه اصلی سایت اصفهان وب به نشانی isfahanweb.ir با پسوند های مختلف جستجو کنید که آیا قابل ثبت است یا خیر .

در مبحث بازاریابی اینترنتی و دیجیتال مارکتینک مجبور به راه اندازی سایت فروشگاهی یا طراحی وب سایت شرکتی خواهید شد و اگر دامنه زیبا و مناسب با برند خود را نیابید ممکن است دچار مشکل شوید .

در این مقاله از واحد آموزش اصفهان وب ما تمامی ابزارها و نکات مورد نیاز برای رسیدن به بهترین ایده های برای انتخاب نام دامنه مناسب را در اختیار شما قرار خواهیم داد. سعی کنید بهترین نام دامنه سایت را از این لینک انتخاب کنید و با خرید هاست مناسب از اصفهان وب ، مانند هاست لینوکس از لینک خرید هاست لینوکس اصفهان وب دریافت و فروشگاه اینترنتی خود را آغاز کنید.

ثبت دامنه دات کام

 حتما از پسوند .com استفاده کنید.

امروزه تعداد زیادی پسوندهای دامنه عمومی بین المللی در دسترس هستند. از com –  net – org گرفته تا پسوندهایی  مانند pizza ،photography   و حتی blog که برخی از این پسوندها با موضوع سایت شما ممکن است منطبق باشد. اما ما همواره انتخاب پسوند .com را برای انتخاب نام دامنه سایت هائی با اهداف تجارت بین المللی و جهاتی پیشنهاد می­کنیم.

در حالی که استفاده از پسوندها مختلف برای داشتن یک آدرس خلاقانه وسوسه برانگیز به نظر می رسد، پسوند .com همچنان معتبرترین و پراستفاده ترین پسوند دامنه ی موجود است

ضمن اینکه هزینه دیگر پسوند ها گاه تا چند برایر پسوند   com می باشد . دیگر پسوند ها ممکن است در زمان ثبت از تخفیف زیاد برخوردار بوده و در زمان تمدید شما را با هزینه چند برابری غافلگیر کند

پسوندهای جدیدتر مانند ninja یا photography می توانند غیرقابل اطمینان باشند. دامنه های .com همچنان بهترین انتخاب برای به حافظه سپرده نام سایت است. بسیاری از کاربران، به خصوص کسانی که چندان آشنا با دنیای فناوری نیستند، ناخودآگاه پسوند .com را در آخر آدرس هر دامنه اضافه می کنند.

اگر وب سایت شما آدرسی مانند isfahanweb.photography داشته باشد و این دسته از کاربران به اشتباه پسوند .com را به صورت isfahanweb.photography.com تایپ کنند به صفحه ی خطا 404 هدایت خواهند شد. برای جلوگیری از این مشکل بهتر است از .com استفاده کنید تا نام برند کسب و کار خود را حفظ کنید. همچنین پسوند .com  نیازی به تایپ ندارد، اکثر گوشی‌های همراه دکمه‌ای برای اضافه کردن پسوند .com در انتهای آدرس سایت می‌باشند.

اگر برای اولین بار است قصد دارید وب سایت راه اندازی کنید ، با تماس تلفنی یا ارسال تیکت ، از کارشناسان فروش اصفهان وب مشاوره رایگان دریافت کنید . برای ثبت دامین ، در سایت اصفهان وب ، نام دامین مورد نظر را جستجو و از سامانه اصفهان وب خدمات ثبت دامنه دراصفهان استفاده نمائید . اگر بدنبال هاست در اصفهان هستید ، خدمات هاست ویندوز و لینوکس اصفهان وب را انتخاب کنید .

ثبت دامنه های ir

وب سایت ها با تمامی دامنه ها در هر نقطه ای از دنیا قابل رویت میباشند . بعبارتی اگر دامنه سایت شما  ir  باشد که مختص ایران میباشد ، سایت شما در تمام دنیا قابل روئیت است . پس چرا هزینه بیشتری برای ثبت دامنه و تمدید هر ساله آن بدهید . اگر قصد ندارید با وب سایت خود در بازار جهانی بازاریابی کنید ، پیشنهاد کارشناسان فروش طراحی سایت اصفهان وب این است که ترجیحا از دامنه های ایران مانند ir استفاده کنید که علیرغم تغییر مداوم نرخ دلار ، قیمت آن همچنان ثابت است . اصفهان وب دارای سامانه ثبت دامنه های ملی (nic) در ایران می باشد که می توانید از طریق وب سایت اصفهان وب با آدرس sub.isfahanweb.ir یا لینک ثبت دامنه ایران در اصفهان اقدام به ثبت دامنه های ایران نمایید .

در جستجوی نام دامنه ی خود از کلمات کلیدی استفاده نمایید

پیشنهاد تیم سئوی طراحی سایت اصفهان وب این است که کلید واژه ها نقش مهمی در نام سایت یا یک دامنه ایفا می کنند. با استفاده از کلیدواژه ها در نام دامنه ی خود، وب سایت خود را به موتورهای جستجو بهتر معرفی می کنید. در کنار محتوای با کیفیت و تجربه ی کاربری خوب، کلمات کلیدی به شما کمک خواهند کرد که رتبه ی بالاتری در نتایج گوگل کسب کنید.

 پیدا کردن دامنه ای با کلید واژه های مورد نظرتان که ثبت هم نشده باشد بسیار دشوار خواهد بود، بنابراین باید خلاق باشید و کلمات کلیدی را با سایر کلمات ترکیب کنید تا دامنه ی شما توجه مخاطبین را جلب کند.

نام دامنه ی خود را کوتاه انتخاب کنید

با آن که کلیدواژه ها مهم هستند، توجه کنید که نام دامنه را طولانی انتخاب نکنید. بهتر است که دامنه ای با آدرس کوتاه و به یاد ماندنی ترانتخاب کنید.

 توصیه کارشناسان طراحی سایت اصفهان وب  این است که آدرس را زیر 15 کاراکتر نگه دارید. دامنه هایی با آدرس های بلندتر برای به خاطر سپرده شدن توسط کاربران مناسب نیستند.

 لازم به ذکر است که در آدرس‌های بلندتر احتمال اشتباه تایپی کاربران شده که این موضوع باعث کاهش و از دست رفتن ترافیک سایت شما خواهد شد. به همین دلیل کوتاه نگاه داشتن آدرس دامنه کار بسیار مهم است.

به تلفظ و هجی آسان آن توجه داشته باشید

باید قادر باشید آدرس دامنه ی خود را، چه از طریق گفتار و چه از طریق نوشتار، به آسانی با دیگران به اشتراک بگذارید. خیلی وقت‌ها امکان دارد شما بخواهید به صورت حضوری و کلامی آدرس سایت خود را معرفی کنید یا کاربران شما قصد این کار را داشته باشند که در این صورت اگر تلفظ صحیح دامنه سایت شما امکان نداشته باشد، شدیداً به مشکل برخواهید خورد .  isfahanweb.com  با isfahanveb.com

به منحصر به فرد بودن و قابلیت برندسازی آن دقت کنید

برای آن که در یاد مخاطبین خود بمانید، آدرس دامنه ی شما باید منحصر به فرد باشد. می توانید داخل سایت‌ها و وبلاگ‌ها تحقیق کنید ببینید معمولاً از چه اسامی استفاده می کنند، یا چه پیشنهاداتی دارند، این کار بسیار هوشمندانه است.

همچنین می توانید نام دامنه ای را برگزینید که قابلیت برندسازی بیشتری داشته باشد. دامنه هایی با این ویژگی منحصر به فرد، به یاد ماندنی و گیرا هستند. مثلا esfahansite.com قابلیت برندسازی بیشتری نسبت به tarahisiteesfahan.com دارد.

از استفاده خط تیره در نام دامنه اجتناب کنید.

هیچ وقت دامنه خود را با خط تیره ثبت نکنید. خط تیره نشانه اسپم بودن سایت است، که به گونه ای قصد دارد شباهت مانند سایت دیگری پیدا کند. همچنین دامنه های دارای خط تیره مستعد اشتباهات تایپی بیشتری هستند. اگر به خاطر این که دامنه ی مورد نظر شما قبلا ثبت شده است از خط تیره استفاده کنید، در صورت بروز اشتباه تایپی، به احتمال زیاد مخاطبین شما از وب سایت رقیب شما سر در خواهند آورد مانند esfahan-site.com

از حروف دوتایی پرهیز نمایید

به علت افزایش احتمال بروز اشتباه تایپی، اجتناب از دامنه هایی با حروف دوتایی فکر خوبی به نظر نمی آید. برای نمونه، دامنه ای مانند Presssetup.com متشکل از دو کلمه  Press setup  بیشتر مستعد اشتباه تایپی و در نتیجه ی آن، کاهش ترافیک وب سایت خواهد بود.

پرهیز از کلمات دوتایی همچنین دامنه ی شما را تبدیل به دامنه ای راحت تر برای تایپ کردن و برندسازی می کند.

درباره  نام دامنه ی خود تحقیق کنید

پیش از ثبت یک دامنه، باید چک کنید که کسب و کار دیگری از نام دامنه ی موردنظر شما استفاده نکرده باشد. برای پیدا کردن اسامی ثبت شده ی مشابه یا یکسان می توانید یک جستجوی برند تجاری انجام دهید. همچنین می توانید از موتور جستجوی گوگل برای جستجوی نام انتخابی خود استفاده کنید یا در شبکه های اجتماعی مانند توییتر، فیس بوک و اینستاگرام ثبت نبودن نام موردنظر خود را بررسی کنید.

 یک نام مشابه یا یکسان با نام انتخابی شما نه تنها به سردرگمی مخاطبین خواهد انجامید، بلکه ممکن است پیامدهای قانونی برای شما داشته باشد. به محض این که وب سایت خود را راه اندازی کردید می توانید درباره ی روش ثبت کردن نام و لوگوی وب سایت خود تحقیق کنید.

از تولید کننده های دامنه برای گرفتن ایده های زیرکانه کمک بگیرید

در حال حاضر بیش از 360 میلیون دامنه ی ثبت شده وجود دارند. این رقم ممکن است این تصور را برای بعضی ایجاد کند که تمامی اسامی مناسب و خوب ثبت شده اند. جستجوی دستی و غیراتوماتیک برای تک تک دامنه ها ممکن است بسیار وقت گیر باشد. این زمینه جایی است که تولید کننده های دامنه پا به میدان می گذارند. این ابزارهای رایگان به صورت اتوماتیک کلیدواژه های موردنظر شما را جستجو کرده و صدها آدرس دامنه ی خلاقانه پیشنهاد می کنند.

توصیه ی ما به شما استفاده از Nameboy است. این ابزار یکی از قدیمی ترین و پرطرفدارترین تولید کننده ی دامنه ی آنلاین است. همچینین می توانید از تولید کننده ی دامنه ی اصفهان وب استفاده کنید تا ایده های بیشتری بگیرید.

به سرعت وارد عمل شوید؛ پیش از آن که شخص دیگری آن را تصاحب نماید

روزانه صدها دامنه ی جدید در سراسر جهان ثبت می شود. اگر نام دامنه ای که دوست داشته باشید را پیدا کرده اید زیاد معطل نکنید.

 دامنه ها مانند املاک هستند. هزاران نفر به صورت فعال به دنبال ثبت اسامی هستند که قابلیت برندسازی بالایی دارند تا برای فروش در آینده آن ها را ثبت کنند. اگر دست نجنبانید ممکن است کس دیگری از شما پیشی گرفته و دامنه ی موردنظر شما را ثبت کند. از آن جایی که اسامی دامنه نسبتاً ارزان قیمت هستند پیشنهاد ما به شما خوانندگان این است که سریع وارد عمل شوید. حتی اگر بعداً نظرتان درباره ی اسم دامنه ی ثبت شده تغییر کرد به سادگی می توانید آن را ترک کنید. اگر همین حالا نام برند خود را پیدا کنید می‌توانید از بخش ثبت دامنه اصفهان وب دامنه خود را در لحظه ثبت کنید و مالک سایت خود شوید.

بهترین شرکت برای ثبت دامنه

صدها ثبت کننده ی دامنه در اینترنت وجود دارند. انتخاب با دقت از آن جایی که انتقال دامنه بعد از ایجاد وب سایت دشوار خواهد بود مهم است. انتخاب با دقت شرکت ثبت کننده دامنه از آنجایی که امکان دارد نام دامنه شما از بین برود بسیار مهم است، پس سعی کنید از ابتدا بهترین ثبت کننده دامنه را انتخاب کنید.
قیمت ثبت دامنه هزینه‌ای از 9 دلار تا 11 دلار دارد که با توجه به متغیر بودن قیمت ارز، نمیتوان تعرفه ثابتی مشخص کرد برای دامنه .com اما از آنجایی که اصفهان وب نماینده رسمی رجیستراتورهای مختلف است به همین خاطر جزء برترین ثبت کنندگان دامنه در کشور است.
همچنین اگر از اصفهان وب میزبانی وب به صورت یکساله تهیه کنید می‌توانید از دامنه .IR رایگان استفاده کنید.

انتخاب بهترین نام دامنه

برای آسانتر کردن پروسه انتخاب نام دامنه، اصفهان وب یک چارچوب 12 مرحله ای دارد که می­توانید با استفاده از این نکات بهترین دامنه را برای وبسایت خود انتخاب نمایید. بیایید به هر کدام از این نکات به طور جداگانه بپردازیم.

  • بهتر است از پسوند com  برای تجارت خارجیاستفاده کنید.

  • برای کاهش هزینه میتوانید پسوندir ایران را انتخاب کنید

  • در مورد نام دامنه خود تحقیق نمایید.

  • سعی کنید از کلمات کلیدی در نامه دامنه خود استفاده کنید

  • نام دامنه خود را کوتاه انتخاب کنید.

  • به تلفظ و هجی آسان آن توجه کنید

  • از کلمات سخیف یا ممنوع پرهیز نمایید.

  • به منحصر به فرد بودن و قابلیت برندسازی آن دقت نمایید.

  • در حد امکان از استفاده خط تیره در نام دامنه اجتناب کنید.

  • از ابزار تولید نام دامنه برای گرفتن ایده های زیرکانه کمک بگیرید.

  • به سرعت وارد عمل شوید؛ پیش از آن که شخص دیگری آن را تصاحب نماید

  • از بهترین شرکت ثبت دامنه استفاده کنید.

مقالات آموزشی هاست | دامین | طراحی وب سایت

مقالات آموزشی مرتبط با خرید هاست ویندوز و لینوکس | ثبت دامین ایران و دامین بین المللی | هزینه طراحی وب سایت

© Copyright 2020 | استفاده از مطالب با ذکر منبع طراحی سایت در اصفهان وب مجاز است